Zákon o ochrane spotrebiteľa - zmeny pre vás

Naspäť13. 06. 2014 ČLÁNKY

Ahojte creActívci,

Ako sme vám sľúbili v predchádzajúcm článku, prinášame vám stručný prehľad najdôležitejších zmien v súvislosti s novelizáciou Zákona 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, ktoré sa dotýkyjú priamo vášho nákupu nielen u nás, ale na všetkých e-shopoch.

1. 14 dní na vrátenie tovaru

Po novom máte možnosť vrátiť tovar bez udania dôvodu do 14 dní (namiesto pôvodných 7).

To samozrejme platí pre nepoužitý tovar v pôvodnom balení :) Dôležité je, že nás o tejto skutočnosti musíte písomne informovať (na to vám poslúži formulár na našej stránke, ktorý je potrebné vyplniť http://www.creactive.sk/data/formular_odstupenie_od_zmluvy.pdf, nájdete ho aj na konci Obchodných podmienok). Okrem toho ste povinní tovar do 14 dní aj skutočne vrátiť (rozhoduje dátum podania), inak vám toto právo zaniká. Poučenie k tejto časti nájdete detailne rozobrané tu: http://www.creactive.sk/data/poucenie_osdtupenie.pdf. Po prijatí tovaru vám zašleme dobropis, ktorý vám bude do 14 dní uhradený. Súčasťou dobropisu je aj cena za poštovné (ak sme vám ho účtovali), avšak do úvahy sa berie najnižšia sadzba poštovného nie tá, ktorú ste si pri svojej objednávke zvolili (takže ak ste si pri dodaní tovaru zvolili kuriéra za 3,49 €, bude vám vratené poštovné za II. Triedu vo výške 2,09 €).

Pri odstúpení od zmluvy vám vrátime aj náklady na poštovné, ktoré boli spojené s vrátením tovaru, ale to iba v prípade, že sme vám poslali iný tovar ako objednaný, alebo tovar, ktorý ste dostali nezodpovedal objednanému (iná fotka na e-shope, iný popis a pod).

E-shopy sú povinné vás na svojich stránkach o tejto možnosti informovať, ak tak neurobia, automaticky sa táto lehota predlžuje na 3 mesiace a navyše im hrozia pokuty od SOI.

creActive vás o tejto možnosti informuje v Obchodných podmienkach 10. Odstúpenie od kúpnej zmluvy a nájdete tam aj všetky podmienky a detaily pre vrátenie vrátane formulárov.

2. Povinnosť informovať

Každý e-shop má povinnosť na svojich stránkach uvádzať kompletné informácie o jeho identite - ide o celý názov, adresu sídla a prevádzky, IČO, DIČ a IČ DPH ak je platcom DPH, kontakt /ideálne ak je emailový aj telefonický), orgán SOI a v prípade sro-čky aj to, v ktorom Obchodnom registri je spoločnosť zapísaná.

U nás nájdete tieto informácie v sekcii: Kontakt

Okrem toho je e-shop povinný informovať vás o cene výrobku, platobných a dodacích podmienkach a s tým súvisiacich nákladoch na dodanie tovaru.

creActive vám dané oblasti ponúka spracované tu:

Platobné podmienky

Dodacie podmienky

 

3. Reklamácie tovaru

V prvom rade je potrebné podotknúť, že reklamácia tovaru a vrátenie tovaru sú dve rozdielne veci. Kým pri vrátení tovaru ide o úplné odstúpenie od zmluvy (zákazník je povinný tovar vrátiť a dodávateľ vrátiť náklady spojené s kúpou tovaru), pri reklamácii sa rieši vadné plnenie, pričom zmluva stále platí. Kompletné znenie reklamačných podmienok v bode č. 8 Obchodných podmienok: http://www.creactive.sk/obchodne-podmienky/.

U nás však platí jednoduché, ak sa rozhodnete akýkoľvek tovar reklamovať, informujte nás o tom písomne (mailom) a priložte aj fotky vadného výrobku aby sme mohli predbežne určiť dôvod a mieru poškodenia. Následne vás budeme kontaktovať a dohodneme si spolu ďalší postup (závisí to najmä od typu tovaru). Dátumom uplatnenia reklamácie je deň, kedy nám bol doručený mail s opisom reklamácie. Všetky reklamácie tovaru sa sanžíme vybaviť v čo najkratšom možnom čase.

 

4. Všetko si musíte vyklikať sami :)

To znamená, že po novom nemôže byť žiadne políčko predvyplnené (resp. zaškrtnuté). Ide najmä o spôsob dodania a platby, resp. ďalšie služby spojené s dodatočnou platbou. Netýka sa to samozrejme vašich údajov, ktoré máte vo vašom profile uložené ako je fakturačná a dodacia adresa.

A to by bolo asi to najdôležitejšie. Ak máte akékoľvek otázky, neváhajte nás kontaktovať.

Príjemné nakupovanie!

Váš creActive